Yze
chaozz.nl Starter

|
 |
« on: November 04, 2010, 11:13:55 AM » |
|
hallo,
Een bestaande website wil ik graag omzetten in meerdere webshops met gerelateerde domeinnamen. Bijv. Hoofd-url: piets.eu Onderliggende url's: piets-verwarming.eu | piets-verlichting.eu | piets-fietsheaters.eu e.d.
De onderliggende url's moeten apart kunnen bestaan, maar ook binnen de hoofd-url als onderdeel van die website kunnen worden opgeroepen.
Nu heb ik dat met een frame geprobeerd. Dat gaat dat op zich goed, echter kan je binnen het frame NIET INLOGGEN (error). Wel als je in de onderliggende url apart inlogt, dan ben je meteen ingelogd in dezelfde in het frame opgenomen url.
Dit zou ik graag gescheiden zien, anders werkt het niet zoals bedacht.
Wat gaat hier mis? Wie kan mij op weg helpen?
Alvast bedankt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mollos
|
 |
« Reply #1 on: November 04, 2010, 06:20:49 PM » |
|
Hallo,
Volgens mij is dat een lastige kwestie.
Zover ik weet kijkt freewebshop bij het inloggen naar checklogin.inc.php in de map includes bij de hoofdpagina, hier worden de instellingen ook geladen.
Je zou het kunnen proberen door voor alle onderliggende webshops alles te hernoemen, enorme klus en kans op fouten.
Succes
|
|
|
|
|
|
Greetings from a freewebshop-fan!
|
|
|
Yze
chaozz.nl Starter

|
 |
« Reply #2 on: November 05, 2010, 06:57:51 PM » |
|
Hallo, Dank voor de reactie.
Volgens mij werkt de rest van de webshop gewoon. Alleen het inloggen lukt niet direct vanuit de frameset.
Heb je misschien nog een ingeving..?
Alvast bedankt. Groeten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mollos
|
 |
« Reply #3 on: November 06, 2010, 07:04:46 PM » |
|
Hoe heb je het gedaan met de MSQL-Dbases? Producten + Klanten in alles in 1 dbase of verschillende Dbases?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yze
chaozz.nl Starter

|
 |
« Reply #4 on: November 06, 2010, 07:33:42 PM » |
|
Hallo,
Alles in één dbase
Groet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mollos
|
 |
« Reply #5 on: November 06, 2010, 09:07:17 PM » |
|
Welicht een overbodige vraag omdat mijn vorige vraag bij nader inzien niet helemaal logisch was :
Dus per webshop een aparte MSQL-Dbase met daarin apart de tabellen voor producten, orders, klanten, winkelwagen, etc.?
Of 1 MSQL-Dbase (met de verschillende tabellen) waar alle producten,orders,klanten,winkelwagen, etc. etc. voor de verschillende webshops in staan?
Hoe ziet het pad in de navigatie-balk eruit bij een onderliggende webshop?
Ik denk dat het probleem in de absolute / relatieve paden zit in de diverse php-files. Of in de Cookie die verstuurt wordt bij het inloggen.
Hoe staan de zaken in settings.inc.php voor de verschillende shops?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yze
chaozz.nl Starter

|
 |
« Reply #6 on: November 06, 2010, 09:55:16 PM » |
|
hallo,
De onderliggende webshops hebben ieder een eigen url en eigen MSQL Dbase.
Ik had een proefframe gemaakt (kop, menu en main) met één gelinkte (onderliggende webshop) in 'main'. Webshop vereschijnt mooi in het frame. Maar binnen het frame kan je niet inloggen in de webshop. Wel wanneer de webshop op een andere browser pagina geopend wordt bven je automatische ingelogd binnen het frame..
settings instelling: */ ?> <?php // database values $dbtablesprefix = "fws_"; $dblocation = "localhost"; $dbname = "heatshop_dbase1"; $dbuser = "heatshop_dbase1"; $dbpass = "hs4444"; ?>
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mollos
|
 |
« Reply #7 on: November 07, 2010, 01:38:08 AM » |
|
Automatisch in gelogd in de "sub"webshop? Je hebt dan al ingelogd in de "hoofd"webshop neem ik aan?
Voor de "sub"-webshops staat $dbtablesprefix = "fws_"; per webshop anders neem ik aan? Zoniet dan wordt er wellicht gekeken naar de "hoofd"webshop. Als hier geen klant is met de gegevens zoals ingevoerd in de "sub"webshop (waarschijnlijk in de andere browser-pagina gedaan, neem ik aan?) Krijg je een foutmelding.
Nu ik er over na denk lijkt het me als klant lastig/vervelend dat ik me voor elke aparte webshop weer opnieuw moet aanmelden/registreren om er iets te kopen. Of hoeft dit nu niet? Als je aparte MSQL-Dbases hebt per webshop is dit volgens mij nu toch wel het geval?
Als ik zo links en rechts in de php-codes kijk dan lijkt het me een cookie-issue. Of toch verwijzingen met relatieve paden naar de "hoofd"webshop.
Zodra ik wat meer tijd vind zal ik er nog eens induiken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yze
chaozz.nl Starter

|
 |
« Reply #8 on: November 07, 2010, 06:22:55 PM » |
|
Hallo,
Er is geen hoofdwebshop.
De hoofdsite is het frame. Deze bestaat uit informatie pagina's in html en webshops. Deze webshop zijn op zelfstandige websites, die dus ook apart kunnen worden bezocht.
voorbeeld: Piets.nl Piets-verwarming.nl Piets-verlichting.nl Piets-saunas.nl Piets-houtkachels.nl
Piets.nl is de hoofdwebsite De piets-...nl zijn de onderliggende webshops, welke apart draaien maar ook in piets.nl geframed kunnen worden als zijnde een onderdeel van piets.nl. Omdat de dicipline's verschillend zijn zal het voor de klant geen probleem zijn om apart in te loggen. De kans is zeer gering dat de klant uit de verschillende webshops tegelijk koopt.
NB fws- is voor elke webshop hetzelfde. Niet aangevuld. Wat hoort daar te zijn?
Het zou erg fijn zijn als we daar een oplossing zouden kunnen zinden. Alvast bedankt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mollos
|
 |
« Reply #9 on: November 09, 2010, 12:14:48 AM » |
|
Probeer dit eens in login v.d. afzonderlijke webshops, heeft te maken met relatieve c.q. absolute paden
Zoek in login.php :
if ($lostlogin == 0) { include ("./includes/startmodules.inc.php");
Verander in include ("../includes/startmodules.inc.php"); Let op : nu twee puntjes!
Of wijzig in :
include ("/home/public/piets-verwarming/includes/startmodules.inc.php");
/home/public/piets-verwarming/includes/ staat voor het gedeelte (map/directory) vanaf de root waar startmodules.inc.php staat
Dit kan bij jou anders zijn, is na te gaan met het FTP programma waarmee je upload.
NB: Straks wel even wijzigen in iets (ook de naam v.d. MSQL-Dbase) anders als je "live" gaat ivm hacking : $dbtablesprefix = "fws_"; $dblocation = "localhost"; $dbname = "heatshop_dbase1"; $dbuser = "heatshop_dbase1"; $dbpass = "hs4444";
Succes
|
|
|
|
« Last Edit: November 09, 2010, 12:18:27 AM by mollos »
|
|
|
|
|
Yze
chaozz.nl Starter

|
 |
« Reply #10 on: November 09, 2010, 11:42:01 AM » |
|
Hallo,
Beide opties ( .. of home/public/piets-verwarming/includes) geven een programmeerfoutfout in regel 37 van login.php
Wanneer ik de website inframe is er geen programmeerfout, maar verschint het bericht: 'Uw ip adres is vastgelegd om misbruik te voorkomen' Wat dat wil zeggen weet ik niet..
Kan het toch niet met een cookie te maken hebben?
Het gekke is dat wanneer je ingelogd bent op de website ben je automatisch ingelogd in de ingeframede site en andersom lukt inloggen niet en verschijnt het genoemde bericht.
Maw de webshop laat zich niet inframen. Mogelijk dat het daar zit??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mollos
|
 |
« Reply #11 on: November 09, 2010, 11:30:30 PM » |
|
in neem aan dat je /home/public/piets-verwarming/includes/startmodules.inc.php niet letterlijk hebt overgenomen?
Dit was slechts een voorbeeld.
/home/public/piets-verwarming/ zal bij jou waarschijnlijk anders heten! Kijk met een FTP programma of in het admin-gedeelte van jouw domein/webhost hoe de map moet heten.
/home kan op veel webhosts /root of /webhost of iets anders heten.
/public kan ook heten /public_html of iets anders.
ook /piets-verwarming kan anders heten, afhankelijk hoe de map het die je hebt aangemaakt.
Als je nog in een lokale testomgeving draait (localhost) zal het ook weer anders heten bijvoorbeeld /localhost/webshop/piets-verwarming/
'Uw ip adres is vastgelegd om misbruik te voorkomen' wil zeggen dat er met het inloggen iets niet goed is gegaan of je ergens in de webshop bent waar je niet zou mogen zijn. Zoek in de lang.txt file naar deze kreet en vervolgens in de php-files om op te zoeken wanneer/waar dit voorkomt. Zo krijg je een beetje een idee waar het mis gaat.
Heb je voor de "hoofd"-website ook een apart inlog-systeem? Dit kan de conflicten veroorzaken met de onderliggende web-shops.
Heb je voor de "hoofd"-website en de verschillende "sub"webshops een admin die bij allen gelijk is?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yze
chaozz.nl Starter

|
 |
« Reply #12 on: November 10, 2010, 12:26:53 AM » |
|
De "hoofd"website is geen shop maar een frame met enkel een menu. Heeft dus ook geen inlog.
De "sub"website is een link van een fws-webshop, welke ingeframed wordt. Het is nu ééntje om te proberen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yze
chaozz.nl Starter

|
 |
« Reply #13 on: November 10, 2010, 01:26:21 AM » |
|
Hallo,
Heb het juiste path geprobeerd; daar ligt het niet aan.
Nog even dit: Een geregistreerde klant kan NIET inloggen (krijgt steeds nieuw inlogscherm) IN het frame en in de losse webshop als zelfstandige website wel. Wanneer de geregistreerde klant echter tot admin wordt omgezet, krijgt hij de foutmelding(Uw IPadres ..etc) terwijl hij via de webshop direct ook meteen via het frame is ingelogd. Evenals als eerder aangegeven. Ik had de test ook als admin gedaan.
Misschien dat deze info nog interessant kan zijn...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mollos
|
 |
« Reply #14 on: November 10, 2010, 09:25:05 PM » |
|
behalve het inloggen werkt de shop verder wel goed in het frame? Ook de foto's v.d. producten zijn te zien?
Ik heb even gezocht, maar de text $txt['general2'] = 'Uw ip adres is vastgelegd om misbruik te voorkomen'; komt bijvoorbeeld voor in admin.php bij de functie IsAdmin()
Functie IsAdmin wordt vastgelegd in subs.inc.php in de map includes. Wat ik er uit kan halen is dat er wel naar de cookie wordt gekeken.
Zelfde gaat ook op voor de functie LoggedIn().
Hoe staan de paden in startmodules.inc.php?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|